Pages

Wednesday 3 June 2015

"FRUST" DALAM CINTA...


Sesungguhnya orang yang berkali-kali gagal bercinta, pada suatu saat akan bertemu jua cinta sejati yang ditunggunya. Siapa yang pernah merasakan,tahulah bertapa peritnya.Benarlah kata pujangga "Sakit yang paling dahsyat adalah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas" . Aneh sekali putus cinta ini.Benci tapi rindu.Dendam tapi sayang. Dunia terasa sempit.Dada terasa mencengkam.Orang yang paling boleh menyakitkan hati kita ialah dia yang pernah kita cintai.Ramai orang yang hancur hidupnya kerana cinta.Terlupakah kita pesan hukama??
" Cintailah sesuatu sekadar saja.berkemungkinan kecintaan kita akan menjadi kebencian pada suatu ketika.Bencilah engkau sekadar saja,berkemungkinan kebencian itu akan menjadi kecintaanmu suatu ketika kelak".
Sesetengah hilang kewarasan dalam berfikir. Hilang semangat juang.Malah ada yang sanggup bunuh diri.Benarlah kata pujangga " Dunia akan terkejut mendengar seseorang membunuh diri kerana kematian ibunya,tetapi tidak terkejut apabila pembunuhan diri itu disebabkan kematian kekasih yang dicintainya."
Justeru,yang minta mati akibat "frust" dalam cinta ramai sekali.Begitu buruk keadaan orang yang frust dalam bercinta.Salah satu akibat ialah nafsu.Jika kita berani memperkosa kesucian cinta,awas!
Cinta itu akan menuntut balas dengan cara yang paling kejam. Ketahuilah,seseorang yang pernah gagal bercinta, kemungkinan akan terus melihat kebahagiaan itu laksana pelangi. Pelangi tidak pernah wujud di atas kepala sendiri. Selamanya di atas kepala orang lain.Penyelesaian kepada frust dalam cinta hanyalah satu,iaitu "Kembali kepada Allah."

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com